Ahad, 10 Julai 2011

Kejayaan milik semua

Aku berjumpa dgn seorang hamba Allah
di sudut hatinya ingin menegur aku
tapi aku perasan
aku dulu yang menegurnya
beliau baca apa yang aku pendamkan
lalu dia cerita satu demi satu apa yang aku rasa
dia tahu apa yang aku rasa
dia pun kata jagalah hati
hati adalah kunci sesuatu kejayaan
mahupun di dunia atau di akhirat
masalah adalah pekara biasa dimasa hidup ataupun mati
bekalan kita bawa itu yang menentukan siapa kita
sudah tentu kejayaan di dunia atau di akhirat
apa yang penting kita tahu apa yang kita fikir
selalulah berfikirlah kearah kebaikan
nak tahu banyak kebaikan yang kita fikirkan
 tuntutlah ilmu sebanyak mugkin
semakin banyak ilmu semakin banyak kita fikirkan kebaikan
kita faham apa yang kita faham
nak faham kena banyak berguru
kena banyak bertanya
ya sudah pasti kita buat apa yang kita mahu
baik mahupun buruk itu kita yang tentukan
buruk yang kita lakukan tidak akan kekal
baik yang kita lakukan insyaallah sampai ke akhir hayat
 apa yang terjadi adalah diri kita sendiri
kita yang tentukan
sampai bila baru kita akan tahu,kita akan faham dan kita akan buat???
pastinya kita harus berfikir
ingatlah kita yang tentukan segalanya
diri kita,keluarga kita,adik beradik kita,
sahabat-sahabat seagama dengan kita
muhasabah diri
paksa diri untuk berubah dan juga merubah
baru kita tahu..
baru kita faham 
dan kita buat apa yang kita mahu..
kejayaan di dunia dan di akhirat adalah milik kita semua
kita yang tentukan
kejayaan adalah milik semua






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...